.:':. Apatheia blog .:':.

Manusia menjadi berbahagia kalau ia bertindak sesuai dengan akal budinya. Kebahagiaan itu sama dengan keutamaan. Kalau manusia bertindak secara rasional, kalau ia tidak dikuasai lagi oleh perasaan-perasaannya, maka ia bebas berkat ketenangan batin yang disebut "apatheia"
it is a concept, or mental exercise of letting go of your problems, at least the ones you have no control over, and letting God deal with them.
celoteh Apatheia | OpenYourMind | Apatheia story | Catatan | Style

Celoteh Apatheia: masih belum bisa

Monday, January 11, 2010

masih belum bisa

Masih belum bisa aku melepasmu
Masih belum mampu mendamaikan kalbu
Masih belum yakin aku kehilanganmu

Sejuta bahagia menghampiri
Banyak cinta menawari
Tapi bukan itu yang aku cari

Mungkin aku keterlaluan
Mungkin aku irrasional
Mungkin aku gangguan


Tapi perih ini masih setia disana
Membingkai setiap gerak gerikku
Andaikan ku sanggup untuk berlari kupastikan aku kan berlari

Tapi aku tak sanggup...

3 Comments:

Blogger Lina said...

mungkin kamu hanya butuh waktu...

8:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

emh....mo comment tapi gag paham puisi ... T_T

2:56 PM  
Blogger Apatheia_s said...

@lina : Mungkin.. Doakan aku ounya kesabaran yang lebih. Perih ini seringkali datangtiba2...
@Yanuar : hehhheh ..kdang ga perlu dipahami cukup di nikmati aja,... lam kenal

6:51 PM  

Post a Comment

<< Home