.:':. Apatheia blog .:':.

Manusia menjadi berbahagia kalau ia bertindak sesuai dengan akal budinya. Kebahagiaan itu sama dengan keutamaan. Kalau manusia bertindak secara rasional, kalau ia tidak dikuasai lagi oleh perasaan-perasaannya, maka ia bebas berkat ketenangan batin yang disebut "apatheia"
it is a concept, or mental exercise of letting go of your problems, at least the ones you have no control over, and letting God deal with them.
celoteh Apatheia | OpenYourMind | Apatheia story | Catatan | Style

Celoteh Apatheia: <strong>Today</strong>

Sunday, April 10, 2005

Today

There's no especilally moment today, just only talk with few people. Hmmm....just try to concern with my goal. Find the Job....I still feel not good with someone make me so angry...and so tired...
But what can I Do
Ah ya.....my friend get some interview in some company en me? Nothing.....................May be I must more patient n improve my efort. I hope I can Fine it soon
Just wanna say :
" mungkin Rasa ini telah mati berlalu, mungkin sel ini telah lupa beresonansi.................Atau hanya masalah waktu...........................................Aku mungkin manusia paling tidak romantis sedunia...aku tak mampu bermanja, aku tak mampu bicara cinta..........Tidak dia, tidak pula beliau, tidak pula si itu....semua serasa mati rasa............................
Kini aku tahu, aku merindu...kini aku tahu aku terlalu angkuh..................untuk sebuah sel abu2 !!"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home